Maak kennis met Phoenix Wright, de jonge, ambitieuze en meest getalenteerde advocaat van de stad. Werp je op vier verschillende rechtzaken. Gebruik de Wii-afstandsbediening en onderzoek de plaats van delict, ondervraag getuigen en presenteer schokkende bewijzen.