Met Water Warfare is er voor het eerst een eerste-persoons WiiWare-schietspel voor de hele familie! In dit razendsnelle, ongewelddadige spel bestoken spelers elkaar in speeltuinen en op stranden met waterpistolen. Met de verschillende wapens, bonusvoorwerpen en multiplayer-standen die zowel online als offline gespeeld kunnen worden, staat dit spel garant voor eindeloos veel waterpret!
Je rent met de Nunchuk en schiet met de Wii-afstandsbediening, zo simpel is het. En het spel bevat geen geweld! Je kunt gebruik maken van watergeweren, waterraketwerpers en nog veel meer. Tegelijkertijd kun je jezelf beschermen met paraplu's, regenjassen en andere waterbestendige voorwerpen. Als je via het internet speelt, kun je tot acht vrienden doorweken!
Er zijn in totaal zeven soorten waterwapens waar je gebruik van kunt maken, elk met zijn eigen kenmerken. Er zijn wapens die je in beide handen kunt dragen, maar ook wapens waarmee je je tegenstanders van afstand onder vuur kunt nemen. De Mission Mode, de belangrijkste spelstand, bevat een trainingsgebied waarin je in zes missies de besturing kunt leren, en acht missies per gebied – 38 missies in totaal!