Details uit toespraak met Nintendo DSi-nieuws, voorafgaande aan lancering
Het feit dat er nu wereldwijd meer dan 50 miljoen Wii-systemen en meer dan 100 miljoen systemen uit de Nintendo DS-serie zijn verscheept, geeft spelontwikkelaars meer mogelijkheden. Iwata zei: “Spelontwikkelaars hebben de mogelijkheid om dingen uit te vinden die spelers nooit eerder hebben gezien of zich zelfs maar konden voorstellen.”
Nintendo noemde ook verschillende belangrijke initiatieven die consumenten binnenkort kunnen verwachten. Enkele hiervan zijn beschikbaar op de Nintendo's stand op de GDC.