15 oktober 2010: Bereid je voor op de lancering van een smashende nieuwe game van Nintendo: FlingSmash! Dit unieke spel is ontwikkeld door Artoon en combineert de gerichte slagen van tennis met de hectische actie van een flipperkast. Deze titel voor de Wii wordt inclusief de nieuwe Wii-afstandsbediening Plus geleverd en is in Europa verkrijgbaar vanaf 19 november 2010.
Wanneer het tropische Suthon Island wordt overvallen door de kwaadaardige Omminus, schiet onze balvormige held Zip te hulp. FlingSmash wordt geleverd inclusief de nieuwe Wii-afstandsbediening Plus, een Wii-afstandsbediening met ingebouwde Wii MotionPlus-functionaliteit. Door deze toevoeging worden je bewegingen exact naar bewegingen in het spel vertaald, waardoor je Zip uiterst nauwkeurig naar doelen kunt zwiepen. Ontdek acht kleurrijke werelden met fraaie zandstranden, tropische bossen en onderwatergrotten.
In dit zijwaarts scrollende actiespel moet je Zip onder verschillende hoeken vooruit zwiepen om door objecten en vijanden te breken, of hem door gangetjes te mikken. Linkshandige spelers kunnen het spel desgewenst gespiegeld spelen om Zip van links naar rechts door de levels te zwiepen.
In de loop van de levels leert Zip transformeren in verschillende soorten ballen met unieke eigenschappen. Zip kan krimpen, groeien of veranderen in een zware stalen bal die zich alleen met grote zwiepen door de levels laat bewegen. Er zijn ook levels die niet horizontaal maar verticaal scrollen.
Je moet in elk level minstens drie van de vijf verstopte medaillons verzamelen om toegang te krijgen tot het volgende niveau. Ondertussen is het de kunst om zoveel mogelijk punten te verdienen door allerlei objecten te breken.
Als je vriend ook een Wii-afstandsbediening Plus heeft (of een Wii-afstandsbediening met Wii MotionPlus) kunnen jullie samenspelen, waarbij je vriend aan de slag gaat met Zips vriendje Pip. Er zijn acht minigames en acht extra levels om vrij te spelen – allemaal geschikt voor één of twee spelers.
Gebruik de Wii-afstandsbediening als een tennisracket en zwiep Zip vooruit om hem als een bal in een flipperkast te laten stuiteren en barrières en vijanden te vernietigen. Dit unieke, zijwaarts scrollende actiespel voor de Wii is in Europa verkrijgbaar vanaf 19 november 2010.