Kom alles te weten over de nieuwe GoldenEye 007 voor de Wii
Het originele GoldenEye 007-spel op de Nintendo 64 was een enorm succes bij Bondfans en spelliefhebbers over de hele wereld. Vaak geprezen als het beste voorbeeld voor een eerstepersoonsschietspel, heeft GoldenEye 007 een onuitwisbare indruk achtergelaten en heeft het de harten gestolen van menig spelliefhebber.
Activision en Eurocom brengen ons dit jaar een langverwachte herontdekking van GoldenEye 007 die gelijk aangepast is aan de mogelijkheden van de Wii. Het verhaal speelt zich af in 2010 en de hoofdrol is weggelegd voor de Bond van vandaag, Daniel Craig, in plaats van Pierce Brosnan die in de originele film uit 1995 Bond speelde. Ondanks dat het spel nog steeds een eerstepersoonsschietspel is, hebben Eurocom en Activision hard gewerkt om GoldenEye aan te passen aan deze tijd met nieuwe uitdagingen, opties en besturingsmogelijkheden.
Wij kregen de mogelijkheid om Dawn Pinkney, de producent van GoldenEye 007 bij Activision, enkele vragen te stellen over deze spannende heruitgave van de N64-klassieker.
Nintendo of Europe: Allereerst, hoe voelt het om GoldenEye 007 opnieuw gestalte te geven voor Wii?
Dawn Pinkney: Wij zijn overtuigd van de mogelijkheden van GoldenEye 007 op de Wii. GoldenEye is niet alleen maar bekend vanwege de succesvolle film en het N64-spel, maar Bond heeft nog steeds een grote groep loyale fans. Aangezien er op korte termijn geen nieuwe Bond film uit zal komen, is GoldenEye 007 voor Wii één van de weinige plekken waar je dit jaar een heuse Bond-ervaring kunt meemaken. Wij zien het als hét Bond spektakel van 2010.
DP: Wij hebben hard gewerkt om een spel te maken waarvan oudgedienden kunnen genieten, maar waar ook nieuwelingen mee uit de voeten kunnen. Een deel hiervan heeft te maken met de besturing.
Wij hadden het geluk om in nauwe samenwerking met Nintendo het spel zelfs toegankelijk te maken voor spelers die voor het eerst een schietspel spelen door het bieden van verschillende besturingsopties met de Wii-afstandsbediening en de Nunchuk. Enkele besturingsopties maken gebruik van een automatische mikfunctie (zoals in het originele N64-spel) en er is een optie waar je niet eens met de Wii-afstandsbediening op het scherm hoeft te mikken.
Wij hebben het spel gemaakt zodat je kunt spelen met de Classic Controller, de Classic Controller Pro of de Nintendo GameCube Controller. Dus fans die het niet fijn vinden om een eerstepersoonsschietspel te spelen met bewegingsbesturing kunnen gebruik maken van een meer vertrouwde besturing. We wilden dat iedereen de besturing kan kiezen die ze het meeste plezier geeft.
Fans van klassieke besturing kunnen uitkijken naar de GoldenEye 007 Classic Edition, een bundel die het spel en een exclusieve, gouden Classic Controller Pro bevat.
NoE: David Arnold (componist van de recente Bond films) heeft de muziek voor het spel geschreven. Kunt u ons vertellen over het "doel" dat de heer Arnold voor ogen had en de uitdagingen die hij tegen kwam?
In de conceptfase gingen onze discussies eerst over het ontwikkelen van het geluid en de muziek waarbij we net deden alsof het de nieuwste film was in de Daniel Craig-serie. Bij het bedenken realiseerden wij ons twee dingen: Allereerst, het is onderdeel van de Bondwereld, maar het is een volledig andere ervaring dan een film. Ten tweede, hoe je het ook went of keert, de originele film dateert uit 1995. Ons inziens zou het leuk zijn om de originele film samen te smelten met de huidige serie.