LOS ANGELES, 15 juni 2010 Nintendo heeft de lat weer hoger gelegd.
Op de E3 Expo gaf Nintendo de wereld een eerste glimp van een draagbaar systeem dat games weergeeft in 3D, zonder het gebruik van een speciale bril. Nintendo kondigde ook een substantiële lijst van aankomende games aan - een line-up die leest als een overzicht van de allergrootste series uit de geschiedenis van de videogames, maar met een nieuw uiterlijk en speelgevoel.
"De toegevoegde dimensie van diepte in 3D maakt het makkelijker voor spelers om afstanden in te schatten en geeft ontwikkelaars een nieuw gereedschap om games en belevingen te creëren die spelen met zowel hoogte als diepte," zei Nintendo's gameontwerper Shigeru Miyamoto, die de volledig gerealiseerde 3D-gamewereld pionierde met Super Mario 64.
Nintendo kondigde ook een substantiële lijst van games aan die onderweg is naar het Wii-systeem en de Nintendo DS-systemen, met personages en series die alle soorten spelers aanspreken.
"Als de gameindustrie een All-Star-team had, zouden Nintendo's games de basisopstelling vormen," zei Cammie Dunaway, Nintendo of America’s executive vice president Sales & Marketing. "De combinatie van een geavanceerde interface en innemende gameplay verbreedt onze aantrekkingskracht voor alle doelgroepen. Het bewijs hiervoor wordt dit jaar op de E3 Expo geleverd door de waanzinnige nieuwe ervaring en besturing die Wii MotionPlus brengt naar The Legend of Zelda: Skyward Sword."