3D-video’s opnemen met de Nintendo 3DS vanaf november en nieuwe informatie over Mario Kart 7!
De Nintendo 3DS systeemupdate voor eind november geeft Nintendo 3DS-bezitters toegang tot een reeks nieuwe functies en verbeteringen, waaronder het opnemen van 3D video‟s. Hiermee kunnen gebruikers 3D-video‟s van maximaal tien minuten opnemen of hun eigen 3D stop-motion-animatiefilms maken. De update voegt ook nieuwe puzzels toe aan Puzzle Swap in het StreetPass Mii-park en een nieuwe kerker aan het StreetPass-spel Mii in misère. Andere functies worden later bekend gemaakt.
Ook is er meer bekend gemaakt over het binnenkort te verschijnen Mario Kart 7. Naast een nieuwe 'Community'-mogelijkheid waarmee spelers online groepen aan kunnen maken met andere Mario Kart-fans, zal het spel tevens StreetPass-, SpotPass- en Mario Kart Channel-mogelijkheden bevatten. Je kunt zien hoe Nintendo-directeur Satoru Iwata sommige van deze onderdelen bespreekt met Hideki Konno in onze nieuwe Iwata vraagt-video, hier. Let op: deze video is op dit moment alleen verkrijgbaar met Engelse ondertiteling.
Met Nintendo Brievenbus kun je berichten uitwisselen met vrienden via StreetPass en SpotPass. Je kunt zelfs je eigen 3D-foto‟s en stemopnames meesturen met de berichten. Gratis verkrijgbaar vanaf december 2011.
Dillon's Rolling Western: rol met een cowboy-gordeldier over je vijanden. Actie en strategie vloeien samen in een wildwestavontuur zoals je dat nooit eerder hebt gezien. Komt in het eerste kwartaal van 2012 beschikbaar.