De serie van zeven diepgaande gameplay-video’s laat je uitgebreid kennis maken met de uitgestrekte werelden Bionis en Mechonis, het toneel voor een eindeloze oorlog tussen de Mechon (een ras van machines) en de Homs (mensen).
De eerste video in de serie maakt je vertrouwd met de besturing van Shulk en de basis van het spel. Je strijdt tegen een invasie van verschrikkelijke mechanische wezens en ontdekt de geheimen van het mystieke zwaard dat de Monado wordt genoemd.
Ontdek de vele mogelijkheden in het spel en leer hoe je missies voltooid, pantsers krijgt en nieuwe wapens verzamelt. De eerste exclusieve video laat zien hoe je je aanvallen kunt koppelen aan die van je eerste bondgenoten, Reyn en Fiora. Het koppelen van aanvallen is namelijk één van de doeltreffendste manieren om de grote monsters te verslaan die je op je weg zult vinden.
Je bent ook getuige van de slachting die de Mechon aanrichten, een omslagpunt in het verhaal van Xenoblade Chronicles. Leer hoe je ‘arts’ als ‘break’ en ‘topple’ kunt gebruiken om de Mechon schade toe te brengen. Je zult ontdekken dat de Monado het enige zwaard is waarmee je de Mechon direct kunt bestrijden.
Je ziet hoe Shulk visioenen beleeft waarin hij beelden opvangt uit een desastreuze toekomst die hij moet voorkomen. Je maakt ook kennis met het ‘affinity’-systeem dat het mogelijk maakt de relaties tussen teamgenoten en andere personages te versterken door naar ze te luisteren en ze te helpen. Door zijmissies te voltooien beïnvloed je de manier waarop andere personages je tegemoet treden en kun je nieuwe achtergronden van het verhaal ontdekken.
Deze eerste video in een serie van zeven wekt Xenoblade Chronicles voor je ogen tot leven. Met voorbeelden en situaties die direct uit het spel afkomstig zijn volg je de strijd om je woonplaats, Colony 9.
Verdiep je in de aanloop naar de release op 19 augustus alvast in Xenoblade Chronicles voor Wii en ga vandaag nog naar het Xenoblade Chronicles YouTube Channel voor de eerste van de “Let’s Play: Xenoblade Chronicles”-video’s!