SUPER MARIO 3D LAND bevat een unieke mix van bekende en gloednieuwe Mario-gameplay. Prinses Peach heeft zich weer eens in de nesten gewerkt; Bowser heeft haar ontvoerd en er is maar één man die voor gerechtigheid kan zorgen.
SUPER MARIO 3D LAND combineert de traditionele elementen van 2D-Mario's zoals Super Mario Bros. 3 (NES) en New Super Mario Bros. (DS) met de nieuwe elementen van 3D-Mario's zoals Super Mario Galaxy (Wii). Iedere Mario-fan kan makkelijk instappen in dit spel, maar er zijn ook uitdagingen voor de grootste Mario-experts. Haal je heelhuids de vlaggenmast aan het einde van het level?
Tijdens je tocht door het Mushroom Kingdom gebruik je nieuwe en bekende vaardigheden, waaronder het legendarische Tanooki Suit. Pak een bruine Super Leaf en Mario trekt zijn schattige, harige Tanooki Suit aan, dat hem door de lucht laat zweven én staartaanvallen mogelijk maakt. Maar ook andere vaardigheden zorgen voor meer dan genoeg spelplezier, zoals de Propeller Box die Mario hoog laat vliegen, en de Fire Flower waarmee hij vuurballen naar vijanden kan gooien.
Mario Kart 7 is de nieuwste aflevering in de Mario Kart-reeks, die spectaculaire 3D-kartactie naar de palm van je hand brengt. Coureurs kunnen geheel nieuwe competitieve kartmogelijkheden verkennen. Bij grote sprongen klapt een vleugel uit je kart, waarmee je over het parcours kunt zweven en daarnaast kun je ook over de zeebodem scheuren. Wie deze vaardigheden onder de knie heeft kan de route afsnijden via shortcuts en zo zijn tegenstanders op weg naar de finish verslaan.
Klassieke voorwerpen keren terug en power-ups verschijnen voor het eerst in Mario Kart 7 . Liefhebbers van de Tanooki power-up zullen blij zijn te horen dat de Super Leaf zijn opwachting maakt, met zowel offensieve als defensieve mogelijkheden. Gebruik je Tanooki-staart om rondvliegende schilden af te weren, maar ook om opponenten van de baan te vegen.
Alle bekende personages uit Mushroom Kingdom geven acte de présence, naast nieuwe figuren zoals Metal Mario en Lakitu. Bovendien is het mogelijk om te racen als je Mii-personage. Daag je vrienden uit in een lokale draadloze wedstrijd, of online via een draadloze internetverbinding. Deel Ghost Data met mensen die je ontmoet via StreetPass en registreer ze om ze online uit te dagen. Of download via SpotPass Ghost Data van over de hele wereld om je kartvaardigheid op de proef te stellen.
Voor iedere rijstijl is er een parcours, van wilde ritten over bergweggetjes tot stadse boulevards en zanderige woestijnen. Fans herkennen wellicht nieuwe banen op Wuhu Island en in de oerwouden van Donkey Kong Country Returns.
Ga voor meer informatie naar de spelpagina's van SUPER MARIO 3D LAND en Mario Kart 7!
SUPER MARIO 3D LAND en Mario Kart 7 zijn exclusief verkrijgbaar voor Nintendo 3DS en worden in Europa gelanceerd op 18 november en 2 december. Beide spellen bevatten volledig Nederlandstalige schermteksten.