28 november 2011Mario Kart 7 voor Nintendo 3DS heeft elke racefan veel te bieden met de mogelijkheid om onder water te racen, door de lucht te zweven en de vele nieuwe binnendoorweggetjes. Er zijn gloednieuwe aanpassingsmogelijkheden voor je karts, zowel nieuwe parkoersen als uitgebreide retro-tracks, leuke nieuwe racestanden en online-ondersteuning. Dit volledig Nederlandstalig spel wordt in Europa op 2 december 2011 gelanceerd.
Mario Kart 7 geeft je de kans de karts waarmee je racet zelf samen te stellen om zo een geheel eigen Mario Kart-ervaring te creëren. Spelers kunnen over land en onder water racen, of door de lucht zweven met nieuwe vaardigheden, die speciaal zijn ontwikkeld voor Mario Kart 7. De vleugel verschijnt automatisch als je van een helling springt zodat je door de lucht kan vliegen, en als je in het water duikt, verschijnt een schroef achter je kart. Zo krijg je nieuwe middelen om je tegenstanders op elk terrein voorbij te streven.
Speciaal voor dit nieuwe deel in de Mario Kart-serie introduceert Nintendo vier nieuwe personages. Je kunt nu ook spelen met Metalen Mario, die voor het eerst verscheen in Super Mario 64 (Nintendo 64), Lakitu of Honey Queen, de bijenkoningin uit Super Mario Galaxy (Wii). En Wiggler, de rupsachtige vijand van Mario. Natuurlijk kun je ook met vele oude bekende Mario-personages racen, of met teruggekeerde favorieten uit eerdere versies, zoals Rosalina, Daisy en Mario’s rivaal Wario. Naast deze beroemdheden kunnen spelers ook hun eigen Mii-personage als coureur gebruiken.
Mario Kart-fans zullen smullen van zestien nieuwe parkoersen met namen als Piranha Plant-Parkours, Wario’s Wrak, Kaap Cheep Cheep, Mario’s Circuit, Shy-Guys-Bazaar en Wuhu-eiland 1. Die laatste is een rallyparkoers waarin je racet langs een lange weg 'van A naar B', in plaats van de gebruikelijke drie ronden. Mario Kart 7 bevat ook retrobanen die elke fan zal herkennen, zoals Paddestoelengrot van de Wii-versie en Palmstrand van de Nintendo DS-versie. Fans kunnen in Mario Kart 7 eindeloos racen en oefenen op 32 parkoersen, waaronder 16 gloednieuwe tracks en 16 aangepaste retrobanen. Elk van de 32 parkoersen heeft binnendoorweggetjes en diverse elementen die aansluiten op nieuwe mogelijkheden om door de lucht en onder water te racen.
Mario Kart 7 brengt coureurs van over de hele wereld bij elkaar. Speel draadloos tegen vrienden in je omgeving, of maak verbinding via internet met vrienden en willekeurige spelers die zich ver bij je vandaan bevinden. Ook kun je zelf communities vormen en je racestand en voorwerpen bepalen om zo samen met vrienden te racen.
De StreetPass- functie van het Nintendo 3DS-systeem maken het mogelijk dat spelers onderling diverse gegevens uitwisselen, zoals spelerprofielen met racepunten, winst- en verliesgegevens en het aantal muntjes dat je in het spel verzameld. Als je SpotPass hebt ingeschakeld kun je nog verder gaan, door ghost-gegevens van andere spelers te ontvangen en zo een volwaardig race te ervaren met in totaal acht coureurs. Al deze gegevens komen via het Mario Kart - Kanaal beschikbaar voor alle gebruikers van SpotPass en StreetPass.
Het spel zit vol boordevol andere vernieuwingen, zoals het super-7 voorwerp, een gloednieuwe power-up die de coureur beloont met een ring van zeven verschillende voorwerpen: groen schild, rood schild, sprintpaddenstoel, banaan, Bob-omb, superster en Blooper. Met deze power-up krijg je dus zeven verschillende voorwerpen tot je beschikking, en mag je zelf kiezen welke je gebruikt. Andere items die debuteren in Mario Kart 7 zijn de vuurbloem die je vuurballen naar tegenstanders laat smijten en het Super blaadje, die aan je kart een Tanooki-staart toevoegt waarmee je projectielen en andere coureurs opzij kunt slaan.
Ga voor meer informatie over dit spel naar onze officiële Mario Kart 7-site. Hier vind je ook het Voorwerpen-gedeelte, waar je je vrienden alvast kunt uitdagen, voordat het spel in de winkel ligt!