30 augustus 2011 – In 2011 viert Nintendo dat het 25 jaar geleden is dat de veelgeprezen Zelda-serie begon. Een kwart eeuw geleden werd de allereerste The Legend of Zelda gelanceerd voor het Nintendo Entertainment System en om dat te vieren brengt Nintendo een ‘limited edition’-bundel uit voor mensen die het nieuwste deel in de Zelda-serie vooraf bestellen. The Legend of Zelda: Skyward Sword wordt in Europa gelanceerd op 18 november 2011.
De spellen in de The Legend of Zelda-serie nemen spelers mee naar fantasiewerelden vol prachtige gebieden, pittige puzzels en slinkse vijanden. The Legend of Zelda: Skyward Sword zet deze traditie voort, maar tilt de ervaring naar een hoger niveau met de Wii-afstandsbediening Plus die uiterst nauwkeurige besturingsmogelijkheden biedt. NIL_Zelda_Skyward_Sword.jpg Een speciale ‘limited edition’-bundel is beschikbaar voor fans die hun spel vooraf bestellen. Deze bestaat uit een exemplaar van het spel en een cd met orkestuitvoeringen van de iconische muziek uit de hele geschiedenis van de franchise, zoals die wordt uitgevoerd tijdens de The Legend of Zelda 25th Anniversary Symphony-concerten. Naast het spel en cd, bevat de bundel ook een zeldzame goudkleurige Wii-afstandsbediening Plus die is versierd met de ‘Hylian Crest’, oftewel het wapen van Hyrule.
Hef je zwaard als een echte held, gebruik het met grote nauwkeurigheid en bereid je voor op een nieuwe vorm van strategisch zwaardvechten in een episch en gloednieuwe Zelda-avontuur: The Legend of Zelda Skyward Sword. Bestel je ‘limited edition’-bundel en ontvang je gouden, in beperkte oplage geleverde, Wii-afstandsbediening Plus met de Hylian Crest en muziek-cd als het spel wordt gelanceerd op 18 november 2011.