"The Legend of Zelda’-serie staat bekend om de prachtige muziek en het doet ons bijzonder veel deugd om 25 jaar aan memorabele soundtracks uit deze beroemde serie tot leven te laten wekken door een symfonieorkest," zegt Laurent Fischer, Managing Director of Marketing & PR voor Nintendo of Europe. “Het symfonieorkest in Londen brengt fans uit heel Europa samen om hun liefde voor de Zelda-serie te delen, terwijl ze genieten van een werkelijk uniek optreden en ervaring."
Een 70-koppig orkest met een koor speelt nieuwe arrangementen van diverse songs uit de 25-jarige geschiedenis van de gameserie. De concerten worden geproduceerd door Jason Michael Paul, Inc., die PLAY! A Video Game Symphony produceerde, de bekende wereldwijde tour met optredens van muziek uit videogames.
“The Legend of Zelda 25th Anniversary Symphony Concert Tour brengt één van de spannendste en langstlopende franchise uit de videogame industrie naar de concertzaal en presenteert wat wij beschouwen als de ultieme concertervaring van de serie," zegt uitvoerend producent Jason Michael Paul. “Het is een evenement dat fans en muziekliefhebbers niet mogen missen."