Robin Williams' liefde voor Zelda gaat diep
15 juni 2011 – Robin Williams staat bekend als één van de grootste fans van The Legend of Zelda-serie. De award-winnende Hollywood-acteur onthulde dat hij en zijn gezin totaal verslingerd zijn aan The Legend of Zelda-serie sinds hij ruim twintig jaar geleden voor het eerst een Zelda-spel speelde. Zijn liefde voor de serie inspireerde hem zelfs zijn dochter Zelda te noemen, naar de prinses die in de serie voorkomt.
Robins liefde voor de serie heeft hij ook op zijn gezin overgebracht, in het bijzonder op zijn dochter, Zelda Williams, die Robin naar prinses Zelda uit de serie heeft genoemd. “Het was eigenlijk heel vanzelfsprekend. Toen mijn vrouw zwanger was, zei mijn zoon Zachary dat Zelda de perfecte naam zou zijn voor zijn nieuwe zusje”. Robin en zijn vrouw dachten, "Zelda… Wat een geweldige naam ... het is magisch, net als zij!” Op 31 juli 1989 werd Zelda Rae Williams geboren.
Robin en Zelda vinden het grappig dat haar ongebruikelijke naam vaak voor verwarring zorgt bij mensen - "Veel mensen denken dat ze is genoemd naar de vrouw van F. Scott Fitzgerald, maar neen, het is Zelda uit The Legend of Zelda!” zegt Robin. Zelda vult aan “Veel mensen zeggen dat het de coolste naam is ooit , ik vind het te gek dat ik naar een prinses ben genoemd”.
The Legend of Zelda: Ocarina of Time is één van de hoogst beoordeelde videogames ooit. Dit klassieke spel is nu geheel aangepast voor het Nintendo 3DS-systeem. Het spel toont 3D-graphics zonder speciale bril en voorziet in een gloednieuwe besturing die spelers handig gebruik laat maken van de unieke functies van het Nintendo 3DS-systeem. Zowel fans van het origineel als nieuwkomers zullen betoverd raken door de prachtige nieuwe beelden als ze op avontuur gaan met één van de grootste helden uit de geschiedenis van de videogames!