Nintendo 3DS Guide: Louvre presenteert unieke en innovatieve manieren om van de vele attracties van het Louvre Museum te genieten. Gebruikers kunnen de kunstwerken in drie dimensies bekijken dankzij het 3D-effect van het Nintendo 3DS-systeem, dat werkt zonder speciale 3D-bril. Het meest bezochte museum ter wereld komt tot leven met meer dan 600 kunstafbeeldingen, bijna 30 uur audiocommentaar en meer dan 400 foto’s van het interieur van het museum, inclusief 360° panoramische 3D-foto’s van de galerijen. Van de 600 kunstafbeeldingen, kunnen gebruikers er 150 bekijken als 2D-afbeeldingen in hoge resolutie, 3D-foto’s of 3D-modellen, met behulp van de exclusieve 3D-functie van de Nintendo 3DS. Daarnaast is er een interactieve plattegrond van het museum waarop gebruikers hun eigen route langs de voorstellingen kunnen uitstippelen. Zo kun je op bijzondere manieren genieten van alles wat het Louvre Museum te bieden heeft, of je er nu wel of niet lijfelijk aanwezig bent.
Wanneer je de kans krijgt om het Louvre Museum ooit eens te bezoeken, kun je Nintendo 3DS Guide: Louvre gebruiken om je thuis al voor te bereiden. Eenmaal in het museum kun je de draadloze communicatie van je Nintendo 3DS-systeem inschakelen voor de Visit the Louvre-stand die gebruik maakt van locatiedetectiefuncties om te bepalen in welke ruimte van het museum je je bevindt. Deze stand biedt ook toegang tot een volledig interactieve plattegrond, met informatie over de tentoonstellingen op je positie in het museum. Daarnaast kun je kiezen uit diverse speciale routes, zoals de Masterpieces Tour die voert langs de beroemdste kunstwerken van het museum. Bezoekers die niet in staat zijn om het Louvre Museum te bezoeken, kunnen de multimediagids via internet updaten door te kiezen voor “Update Guide” en op die manier informatie ontvangen over gloednieuwe tentoonstellingen of wanneer belangrijke veranderingen zijn gemaakt aan bestaande tentoonstellingen, zodat de interactieve tour altijd in overeenstemming is met de actualiteit.
Om de interactieve ervaring voor gebruikers van alle leeftijden geschikt te maken, is er ook een speciale route genaamd Family Tour, welke focust op de oude Egyptenaren en voorziet in leuke minigames die betrekking hebben op de kunstwerken in deze tour. Tenslotte is er nog een Slide Show-functie waarmee gebruikers bepaalde afbeeldingen van het museum en de kunstwerken kunnen selecteren, waarna het Nintendo 3DS-systeem functioneert als een klok die de tijd op een unieke en artistieke manier weergeeft.