10 april 2014 – Alles wat je geloofde over de mogelijkheden van het leven kun je bij deze verfrommelen tot een bal en uit het raam gooien. Het is tijd om van een heel nieuw leven te genieten. Vanaf 6 juni kun je namelijk de prettig gestoorde wereld van Tomodachi Life bezoeken op de Nintendo 3DS-systemen.
Bouw met Mii-personages een levendige fantasiegemeenschap met vrienden, familieleden en je favoriete beroemdheden uit de werelden van tv, film en sport. Elk Mii-personage komt tot leven met zijn eigen stem en persoonlijkheid op een eiland waar altijd weer iets nieuws en grappigs te beleven valt. Dankzij de emotionele verbinding die je al hebt met al je bekende personages, wil je niets missen van het drama, de intriges en de hilariteit die ontstaat wanneer iedereen zijn dagelijkse leventje leidt en op elkaar reageert. Zo evolueert je gemeenschap op onverwachte, vaak dolkomische manieren.
“Tomodachi” is het Japanse woord voor “vriend.” Nadat al je Mii-personages compleet zijn aangepast (of door ze in de game te scannen via QR Codes), zal je ze direct herkennen – van hun unieke stemmen en uiterlijkheden tot hun persoonlijkheden. Toch kun je nooit precies voorspellen wat ze gaan doen. Voor het eerst gedragen Mii-personages zich op basis van de persoonlijke kenmerken die jij voor ze hebt gekozen, zodat het drama zich voor je ogen ontvouwt. Misschien wordt een popster wel verliefd op jouw evenbeeld. Of springt je moeder op het podium om heavy metal-songs te brullen. Of misschien word je beroemd als nieuwslezer die live op tv verslag uitbrengt van belangrijke gebeurtenissen. Het mooie is dat je al deze verbluffende momenten kunt bewaren voor het nageslacht en ze met je vrienden kunt delen via de Nintendo 3DS Image Share–dienst.
Het plot van Tomodachi Life wordt spannender met elk toegevoegd personage. Terwijl je personages het verhaal steeds weer een andere wending geven, kun je ze belonen met kleding en cadeautjes, hun favoriete eten of speciale versieringen voor hun appartementen. Samen kunnen jullie de horizon van je Tomodachi Life verbreden met diverse activiteiten op het eiland, het oplossen van problemen en het helpen van je personages.