2 juli 2014 – Nintendo en Capcom maken vandaag bekend dat ze een nieuwe distributie-overeenkomst zijn aangegaan voor de release van Monster Hunter 4 Ultimate in Europa. Dit spel wordt begin 2015 in Europa uitgebracht voor de Nintendo 3DS en 2DS-systemen. De samenwerking houdt in dat Nintendo verantwoordelijk is voor de verkoop, marketing, PR en distributie van het spel in Europese gebieden en Australië, terwijl Capcom de uitgever blijft.
Monster Hunter 4 Ultimate is het nieuwste deel in de populaire Monster Hunter-serie, waarvan tot op heden wereldwijd meer dan 28 miljoen exemplaren zijn verkocht. In Monster Hunter 4 Ultimate wordt de speler een jager die meereist met een karavaan en onderweg nieuwe landen en steden verkent. Dit enorme avontuur laat de speler in honderden missies jagen op tal van buitengewone beesten, waarvan de lichamen belangrijke onderdelen leveren voor wapens en uitrusting. Monster Hunter 4 Ultimate verschijnt voor de Nintendo 3DS en 2DS-systemen en vertegenwoordigt de grootste sprong voorwaarts die tot nu toe in de serie is gemaakt, met meer nieuwe content en spannende nieuwe functies dan ooit. Voor het eerst is het in een handheld-versie van Monster Hunter ook mogelijk om met vier spelers tegelijk online via Nintendo Network te spelen, naast de al eerder beschikbare optie om via draadloze communicatie samen op jacht te gaan.
Monster Hunter 4 Ultimate zal spelers letterlijk naar nieuwe hoogtes voeren, met de introductie van meer verticale en zijwaartse bewegingen. Het uitgebreidere aantal acties zorgt voor een meer dynamische jachtervaring met vloeiende klimbewegingen en de mogelijkheid om vanaf muren of randen een sprongaanval uit te voeren. Daarnaast kunnen spelers nu ook op monsters rijden en ze tegelijk ook aanvallen. Met twee nieuwe wapenklasses, uitdagende nieuwe monsters en veel verschillende gebieden, biedt Monster Hunter 4 Ultimate de meest robuuste jachtervaring tot nu toe.
Monster Hunter 4 Ultimate wordt begin 2015 in Europa uitgebracht voor de Nintendo 3DS en 2DS-systemen.