7 mei 2014 — The Pokémon Company International en Nintendo hebben vandaag bekendgemaakt dat Pokémon Omega Ruby en Pokémon Alpha Sapphire in november 2014 wereldwijd zullen uitkomen, exclusief voor de Nintendo 3DS en Nintendo 2DS. Pokémon-fans zullen Pokémon kunnen verzamelen, bevechten en ruilen in een nieuw avontuur.
Pokémon Omega Ruby en Pokémon Alpha Sapphire zijn een nieuwe bewerking van Pokémon Ruby en Pokémon Sapphire. Die games kwamen in 2003 uit voor de Game Boy Advance en waren ongekend populair bij de fans. De nieuwe titels nemen de spelers mee op een dramatisch avontuur in een spectaculaire nieuwe wereld.
Kijk regelmatig op Pokemon.com voor meer nieuws over Pokémon Omega Ruby en Pokémon Alpha Sapphire. Er zal meer informatie worden gegeven over deze game vóór de release in november.