Van 16 – 27 april 2015 is het internationale StreetPass-week
Wanneer 3DS-bezitters tijdens de internationale StreetPass-week een Nintendo Zone-locatie bezoeken, kunnen ze tot zes internationale Mii-bezoekers op hun systeem ontvangen via StreetPass Relay. Zo ontmoeten spelers bijvoorbeeld Mii-personages uit het zuidwesten van de VS en Canada of het oosten van Duitsland – en vele plaatsen ertussen in. Mii-personages verspreiden zich op deze manier internationaal tussen Nintendo 3DS-systemen in de hele westerse wereld.
Bij deelnemende Nintendo Zone-locaties** kunnen bezoekers een downloadcode krijgen voor een gratis Nintendo 3DS HOME-menuthema dat exclusief is gemaakt voor de internationale StreetPass-week. Daarnaast kunnen bezoekers een speciaal Mii-personage ontvangen van Satoru Shibata, de directeur van Nintendo of Europe. Om een Nintendo Zone-locatie te vinden kun je gebruikmaken van de Nintendo Zone Finder op zone.nintendo.nl.
Nieuwe Mii-personages zijn goed voor nieuwe puzzelstukjes, nieuwe locaties op de kaart en meer helden om te helpen in de diverse games voor StreetPass Mii-park die al beschikbaar zijn, en de twee nieuwe die verschijnen op 16 april: Hengelhelden en Zombiemanie.
In het ontspannende Hengelhelden bezoeken spelers diverse eilanden in een poging meer dan 150 soorten vis en legendarische monsters te vangen met aas dat ze via StreetPass van Mii-personages ontvangen. In Zombiemanie moeten spelers een horde zombies verslaan met wapens die verschijnen op basis van de hobby’s die hun verzamelde personages in StreetPass Mii-park hebben. Deze onlangs verschenen trailer hieronder toont beide spellen in actie.
Nadat spelers een update voor StreetPass Mii-park hebben gedownload, kunnen ze hun begroeting aanpassen en kiezen om StreetPass Mii-park Premium aan te schaffen, waardoor nieuwe functies als een verjaardagskalender en een VIP-ruimte worden toegevoegd.
Welke internationale Mii-personages zal jij ontmoeten? Ga de straat op en laat het groene lampje van je Nintendo 3DS-systeem oplichten tijdens de internationale StreetPass-week van 16 tot 27* april 2015!