23 september 2015 – Nintendo presents: New Style Boutique 2 - Fashion Forward wordt op 20 november uitgebracht, exclusief voor de Nintendo 3DS-systemen, en laat spelers als manager van hun eigen boetiek carrière maken in de modewereld. Maar de fun gaat veel verder dan de winkelvloer, want spelers kunnen zich ook creatief uitleven in vier extra beroepen: haarstylist, visagist, model en designer.
Dit is het derde deel in de modesimulatieserie waarvan in Europa inmiddels ruim 1,5 miljoen exemplaren zijn verkocht*. In dit spel kunnen ontluikende fashionista’s hun eigen chique boetiek beheren in het bruisende Beaumonde City, waar honderden kleurrijke personages wonen. Klanten komen met hun wensen de winkel binnen, en het is de taak van de speler om de klanten perfect aan te kleden door te kiezen uit 19.000 voorwerpen, waaronder casual jurken, opvallende T-shirts en accessoires als tassen en oorbellen. Bij een treffend advies zal de klant je winkel blij verlaten en iedereen vertellen hoe goed je bent!
Naast de duizenden voorwerpen om klanten mee aan te kleden zijn er speciale items die je alleen kunt vrijspelen door tijdens het spel compatibele amiibo te gebruiken**, inclusief de prinsessenkroon van Peach, Mario’s M-pet, Yoshi’s jas met ei-capuchon en meer. Na de release van het spel komen ook nieuwe kledingstukken als downloadbare voorwerpen beschikbaar, terwijl online regelmatig thema-wedstrijden worden gehouden waarin stylisten met hun beste outfits kunnen pronken. Couture-kenners kunnen zelfs hun eigen wedstrijden organiseren waaraan andere spelers kunnen deelnemen – perfect voor het opdoen van inspiratie en vergelijken van collecties.
Haarstylist en visagist: Het uiterlijk van klanten gaat natuurlijk veel verder dan kleding. Bij de schoonheidsspecialiste kun je gebruik maken van allerlei make-up, terwijl je bij de kapper talloze creatieve kapsels voor je klanten kunt verzorgen.
Designer: Fantasierijke modeliefhebbers kunnen hun eigen modehuis beginnen met het ontwerpen van een unieke kleding- en accessoireslijn. Modelabels zijn altijd op zoek naar opkomende designers en geven vaak opdracht om nieuwe items te ontwerpen die hun bestaande collectie aanvullen – een geweldige kans om op te vallen en reclame voor je boetiek te maken.
Model: Spelers kunnen hun gevoel voor stijl ook showen als model voor de diverse merken in het spel, elk met hun eigen visie en vereisten. Het draait allemaal om de juiste combinatie van kleding, kapsel en make-up, en hoe die samenkomen in de perfecte pose. Beelden uit fotoshoots kunnen zelfs verschijnen op billboards en advertenties in de stad, zodat iedereen ze kan bewonderen!
Ten slotte kunnen spelers ook even ontsnappen uit de drukke modewereld door zich terug te trekken in het Caprice Chalet. Hier kan iedereen met talent voor decoreren de kamers van een poppenhuis inrichten, bijvoorbeeld om er een ontspannende slaapkamer of trendy boetiek van te maken, en deze vervolgens online*** of via StreetPass te delen met andere spelers.