14 januari 2016 – De epische RPG Bravely Second: End Layer komt in Europa op 26 februari uit voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen. Dit vervolg op het veelgeprezen Bravely Default biedt zowel nieuwkomers als terugkerende fans een enorm groot role-playing avontuur, vol diepgaande strategische gevechten, onvergetelijke personages en nog veel meer.
Bravely Second is de nieuwste toevoeging aan de geweldige line-up van verschillende RPG’s op de Nintendo 3DS-systemen, waaronder Monster Hunter 4 Ultimate, The Legend of Zelda: A Link Between Worlds en het onlangs verschenen Mario & Luigi: Paper Jam Bros. Het is een mooi begin van een avontuurlijk jaar waarin ook nog eens Fire Emblem Fates, Hyrule Warriors: Legends en zowel DRAGON QUEST VII: Fragments of the Forgotten Past als DRAGON QUEST VIII: Journey of the Cursed King in Europa voor de Nintendo 3DS-systemen worden uitgebracht.
Het verhaal begint wanneer Agnès Oblige, de heldin van Bravely Default, wordt ontvoerd door de boze Kaiser Oblivion. Haar lijfwacht Yew Geneolgia zweert haar te redden uit de Skyhold, de onneembare vesting van de Kaiser die hoog boven Eternia zweeft. Onderweg bundelt Yew zijn krachten met Magnolia Arch en andere nieuwe gezichten, plus enkele terugkerende helden zoals Edea Leen en Tiz Arrior, om samen te overleven in onheilspellende kerkers en confrontaties met angstaanjagende vijanden.
Bravely Defaults innovatieve Brave- en Default-systeem keert terug voor tactische gevechten met zelfs nog meer strategische diepgang. Net als in het vorige deel moeten spelers tijdens de turn-based gevechten risico en opbrengst tegen elkaar afwegen: spelers kunnen tijdens hun beurt desgewenst meerdere acties uitvoeren, maar daardoor kunnen ze de volgende beurten niet meer bewegen. Een nieuwe functie in Bravely Second laat spelers hun vaardigheden en lef nog verder beproeven: als een gevecht in één beurt is gewonnen, kunnen dappere krijgers meteen een volgend, moeilijker gevecht beginnen voor kans op steeds betere beloningen. Op die manier kunnen spelers gevechten aaneenrijgen om hun personages en jobs snel in level te laten stijgen. Maar het is zaak daarbij niet overmoedig te worden, want als je wordt verslagen, verlies je alles wat je tijdens de reeks gevechten verdiende.
Om de zwaardere gevechten en grotere vijanden te overleven moeten spelers handig gebruikmaken van 30 verschillende klasses, ook wel jobs genaamd, die spelers de vaardigheden geven om te overleven. Spelers verdienen job-ervaring door te strijden, waardoor ze spelenderwijs nieuwe vaardigheden en eigenschappen krijgen, voor totaal nieuwe tactische mogelijkheden. De nieuwe Patissier-job verzwakt vijanden bijvoorbeeld door ze heerlijke desserts te voeren, terwijl de Catmancer een diep begrip van katachtigen benut om de vaardigheden van het team te verbeteren en nuttige voorwerpen te vinden.
Met een enorme wereld om te verkennen, een diepgaand tactisch vechtsysteem om te doorgronden en heel veel meer, vormt Bravely Second: End Layer een knallend startschot van een jaar vol RPG’s voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen. Dit spel is vanaf 26 februari verkrijgbaar in Europa.