CI_3DS_EverOasis_IshiiSan.jpg
Sinds de game werd getoond tijdens de Nintendo Direct van 12 april 2017, heb ik ontzettend veel leuke reacties mogen ontvangen. Veel opmerkingen lijken vooral gericht te zijn op de personages. Mensen zeggen dingen als "De jonge held en de watergeest Esna zijn zo schattig!" en "Ik wil een waggeluil-knuffel!" (zoals de knuffel die ik in de video vasthield).
Vandaag wil ik deze personages graag introduceren: de Zaailing-held, de watergeest Esna en de mysterieuze bezoekers die waggeluilen worden genoemd.
Toen we aan Ever Oasis begonnen, hebben we het personageontwerp aan Yoshinori Shizuma2 toevertrouwd. Ik wil het graag hebben over het ontwerpproces, en toelichten welke ideeën en afwegingen tot de uiteindelijke personages hebben geleid.
Yoshinori Shizuma: een Japanse anime- en mangatekenaar.
Het verhaal van Ever Oasis draait om vrienden die samenwerken en elkaar steun bieden. We wilden geen held die alles alleen aankan.
Zelfs de gevechtsvaardigheden die de held opdoet naarmate zijn niveau omhooggaat, zijn geen aanvallen die enorme schade toebrengen, maar ondersteunende vaardigheden die je bondgenoten versterken.
Er is geen water in de woestijn, dus dat is een moeilijke omgeving voor planten om in te overleven. Toch lijken ze altijd te bloeien, zelfs in zulke zware omstandigheden. Planten kunnen wonderbaarlijk genoeg aan een klein zaadje ontspruiten en bloemen voortbrengen die een glimlach op ieders gezicht toveren. Daarom probeerden we te bedenken hoe een personificatie van een zaadje eruit zou zien. Zo zijn de Zaailingen ontstaan.
Ik heb het altijd al leuk gevonden om de relatie tussen geesten en de wereld te verkennen. Geesten spelen een belangrijke rol in elk verhaal dat ik schrijf. Vistrahda, de setting van Ever Oasis, is een woestijnwereld, dus misschien vraag je je af waarom we van Esna een watergeest hebben gemaakt.
Maar die keuze hebben we juist gemaakt omdat Vistrahda een woestijnwereld is, waar water een kostbaar goed is. Ook is een watergeest beter zichtbaar dan een klein, zwak lichtelfje (ook al kan alleen de held haar zien…)