CI_Labo_DeveloperInterview_Part2_Developer_01.jpg
Ik zou graag wat meer willen weten over het Nintendo Labo-ontwikkelingsproces. Ik heb gehoord dat Sakaguchi-san en Kawamoto-san niet in hetzelfde team zaten toen het ontwikkelingsproces begon, maar dat deze teams later zijn samengegaan. Kunt u iets vertellen over hoe jullie op het Nintendo Labo-project zijn gekomen?
Sakaguchi-san was eigenlijk al aan het testen voordat we samen begonnen te werken.
Dat klopt. In het begin werkte ik er zelf aan. Op een gegeven moment zijn er vier andere mensen bij gekomen en hebben we besloten iets met onze ideeën te doen.
Een van eerste ideeën die bij onze brainstormsessies opkwam, was om scharen te maken door twee Joy-Con-controllers te gebruiken. We kwamen erachter dat ze zo kunnen bewegen. Je weet wel, als scharen. We noemden dit al eerder toen we het hadden over fysieke feedback, maar het idee van de schaar deed ons beseffen dat de beweging van de Joy-Con werd beperkt, waardoor ze alleen op bepaalde manieren konden bewegen. De gegevens die we van hen kregen, hebben we kunnen verbeteren. We konden hem toen zo programmeren, dat de Joy-Con alleen op die manieren kon bewegen. Dit maakte het proces een stuk makkelijker. De gyrosensoren zijn nog nooit op deze manier gebruikt. Er waren een hoop ideeën uit deze vroege sessies, maar ik was vooral gericht op het bedenken van nieuwe toepassingen voor de hardware.
Inderdaad! Maar het bleek al snel dat onderdelen van plastic maken nogal duur was. Op een gegeven moment moest dat idee dus van de baan.
Even voor de duidelijkheid: Als u het heeft over “onderdelen”, dan bedoelt u accessoires voor hardware voor het Nintendo Switch-systeem, toch? Daar lag uw focus toendertijd?
Juist. Toen we samen gingen werken met Kawamoto-san's team besloten we dat iedereen hun ideeën kenbaar kon maken en dat we games gingen testen die daarmee samenwerkten.
Het hele team was gericht op het maken van iets unieks met de Joy-Con en op het bedenken van intuïtieve games. We noemden deze “testcreaties”