H2x1_NSwitch_MonsterHunterRise_NewcomerNews_nlNL.jpg
Het is tijd om de uitdaging aan te gaan in MONSTER HUNTER RISE, dat nu verkrijgbaar is voor de Nintendo Switch! Er valt een hoop te leren als je goed genoeg wilt worden om Kamura Village te beschermen. Deze praktische tips helpen je bij de eerste quests van de game. Luid de Hunting Horn!
Zodra je een wapen hebt dat je bevalt, kun je je aanvallen en wapencombo's oefenen op de Training Grounds. Om daar te komen moet je eerst naar de Buddy Plaza (hier links te zien) ten oosten van Kamura Village en vervolgens met het kleinste bootje in de haven naar je bestemming gaan.
Na je eerste bezoek kun je sneller bij de Training Grounds komen door in Kamura Village op de plusknop te drukken en MOVE AROUND VILLAGE te kiezen in het systeemmenu.
Neem tijdens een quest regelmatig even de tijd om de flora en fauna te verkennen. Er zijn in de Shrine Ruins allerlei handige materialen en voorwerpen te vinden, en het is ook aan te raden om je ogen open te houden voor de bonte wezentjes die Spiribirds worden genoemd. Deze handige beestjes verbeteren je aanvalskracht, uithoudingsvermogen of verdediging tijdens een quest.
Als je je snel uit de voeten moet maken, kun je de A-knop ingedrukt houden om op je Palamute te springen en naar een veilige plek te spurten. Wanneer je op de rug van een Palamute rijdt, kun je genezingsdrankjes drinken en je wapen slijpen – wat erg handig is voor als je je hunter in topconditie wilt houden terwijl je aanvallen van monsters ontwijkt.
Heb je een wapen gekozen dat niet geschikt blijkt te zijn voor de huidige missie? Of ben je vergeten een portie Bunny Dango te eten voordat je aan de quest begon? Dat overkomt de beste wel eens, maar je hoeft dan niet meteen de quest te annuleren en opnieuw te beginnen. Ga in het kamp waar je begon naar de tent (hierboven te zien), open de Item Box, wissel van wapen, pak wat extra voorwerpen en werk een heerlijke Dango naar binnen als dat nodig is!
Je kunt tijdens een quest direct terug naar je tent reizen door de Map te openen in het Quests-menu en MAIN CAMP te kiezen.
Wirebugs zijn handige kleine wezentjes. Met hun hulp kun je bergen beklimmen of over monsters heen slingeren. De enorme verscheidenheid aan mogelijkheden kan in het begin wat overweldigend zijn, dus daarom is het aan te raden om je in het begin op één actie per keer te concentreren. Leer bijvoorbeeld eerst de Wirefall onder de knie te krijgen, waarmee je door op ZL en B te drukken snel weer op de been kunt komen als je door een monster tegen de grond bent geslagen of omver bent gelopen.
Wanneer je een paar quests hebt voltooid, zou je naar Hamon de Blacksmith in Kamura Village kunnen gaan. Hij maakt nieuwe wapens en uitrusting van materialen die je hebt buitgemaakt. Hoe beter je uitrusting is, des te groter is de kans dat je grotere, sterkere monsters kunt verslaan.
Zodra je een Great Izuchi hebt weten te vellen op je eerste Urgent Quest, kun je proberen een volledige Izuchi-uitrusting samen te stellen voor wat extra bescherming in de quests die daarna komen. Ook voor je buddies kun je uitrusting laten maken, zodat ze je beter kunnen helpen tijdens de jacht. Bekijk de video hieronder om de uitrusting wat beter te bekijken.
Als nieuwbakken hunter van Kamura Village zul je een hoop mensen tegenkomen die je hulp nodig hebben. Sommigen helpen jou echter ook op weg. Wanneer je door Kamura Village loopt, is het slim om een praatje te maken met bewoners die een tekstballonnetje boven hun hoofd hebben. Zij geven je vaak nieuwe quests of handige voorwerpen.