10 geheimen om te ontdekken met Game & Watch: The Legend of Zelda!
Game & Watch: The Legend of Zelda is nu verkrijgbaar. Dit spelsysteem beschikt over drie klassieke avonturen, waaronder The Legend of Zelda, Zelda II: Adventure of Link en The Legend of Zelda: Link's Awakening. Hier zijn 10 geheimen die je op deze stijlvolle handheld kunt vinden.
Kun je wel wat extra hulp op je missie gebruiken? Kies een spelbestand van een van de drie games, houd vervolgens de A-knop vijf seconden ingedrukt en druk op de START-knop om je gevaarlijke avontuur met het maximale aantal hartjes te beginnen. In Zelda II: The Adventure of Link krijg je op die manier niet alleen een vol levensbalkje, maar ook een volle ATTACK- en MAGIC-meter. In The Legend of Zelda: Link's Awakening zal het zwaard op die manier naar niveau 2 gaan!
Als je The Legend of Zelda uitspeelt, speel je een uitdagendere versie van de game vrij, genaamd de Second Quest. Als je direct al zin hebt in een flinke uitdaging, kun je de naam "ZELDA" invoeren als je een nieuwe game begint om meteen toegang te krijgen tot de Second Quest!
Spelers kunnen in dit klassieke Game Boy-avontuur kiezen uit twee schermgrootten: volledig formaat of oorspronkelijk formaat. In het volledige formaat wordt de game op het hele scherm weergegeven terwijl bij het oorspronkelijke formaat dezelfde schermgrootte wordt gebruikt als bij de Game Boy-versie voor een nog authentiekere ervaring!
Als je je spelsysteem uitschakelt of wisselt naar een andere game of de klok tijdens het spelen, kun je daarna gewoon weer terugkeren naar de game en direct verderspelen waar je was gebleven.
In deze versie van de Game & Watch-favoriet met Link in de hoofdrol zijn er twee standaard spelstanden, GAME A en GAME B met verschillende moeilijkheidsgraden, maar als je de A-knop vijf seconden ingedrukt houdt op het startscherm, speel je de verborgen (en extra moeilijke) GAME C vrij. Veel succes!
De Game & Watch: The Legend of Zelda gaat automatisch in de slaapstand als er drie minuten lang geen knoppen worden ingedrukt. Wanneer dat gebeurt, kun je een glimp opvangen van enkele speciale afbeeldingen.
Welke afbeelding wordt getoond, is afhankelijk van de game die je speelt en wat er op dat moment gebeurde. Er zijn 11 afbeeldingen om te ontdekken. Kun jij ze allemaal zien?
Het spelsysteem gaat niet in de slaapstand wanneer het is aangesloten op de oplaadkabel of als de stand is uitgeschakeld via de klokinstellingen.
Met de Game & Watch: The Legend of Zelda kun je wisselen tussen de verschillende versies van de drie avonturen, zodat je kunt zien hoe ze van elkaar verschillen. Wist je bijvoorbeeld dat de Japanse en westerse versies van The Legend of Zelda verschillende muziek en geluidseffecten hebben?