Vraag het de ontwikkelaar Vol. 2, Nintendo Switch – OLED Model
Inhoud vooraf opgenomen in overeenstemming met de huidige COVID-19 gezondheids- en veiligheidsrichtlijnen.
In deze editie van Vraag het de ontwikkelaar, een interviewserie waarin Nintendo-ontwikkelaars in hun eigen woorden Nintendo's gedachten over het maken van producten overbrengen, praten we met twee mensen die de ontwikkeling hebben geleid van de Nintendo Switch – OLED-Model, die nu verkrijgbaar is.
Mijn naam is Shiota, het hoofd van de afdeling Technologieontwikkeling, die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van hardware (1). Al sinds ik bij het bedrijf in dienst ging, werk ik aan de ontwikkeling van hardware voor thuisconsoles. Ik heb in het verleden de kans gehad om deel te nemen aan de interviewserie 'Iwata vraagt' om te praten over de ontwikkeling van de Wii (2) en de Wii U (3), maar ik was ook al eerder betrokken bij de ontwikkeling van consoles. Het eerste console-ontwikkelingsproject waar ik aan heb meegewerkt was "AV Famicom" (4). Ik leerde Nintendo's manier om producten te maken van ervaren Nintendo-medewerkers.
Mijn naam is Yamashita, van de afdeling Technologieontwikkeling. Sinds ik bij het bedrijf kwam, ben ik op verschillende manieren betrokken geweest bij de ontwikkeling van hardware voor thuisconsoles. Voor de Wii was ik betrokken bij de ontwikkeling van de ingebouwde functies, zoals het systeemmenu. Voor de Wii U werkte ik aan de ontwikkeling van de Wii U GamePad (5). Ik ben betrokken geweest bij de Nintendo Switch als manager van hardwareontwikkeling en bij de Nintendo Switch – OLED-Model heb ik de suggesties en meningen van het ontwikkelingspersoneel gecoördineerd over wat voor soort ervaring we onze klanten kunnen bieden.
(2) Uitgebracht in 2006. Een thuisconsole met de Wii-afstandsbediening als controller en games met intuïtieve besturing.
(3) Uitgebracht in 2012. Een thuisconsole met games die het tv-scherm en het scherm van de Wii U GamePad met elkaar verbinden.
(4) Een verbeterd model van de Family Computer, uitgebracht in 1993. Naast het veranderde uiterlijk van de console en controller, was het ook uitgerust met een AV-poort die composiet-video-uitvoer mogelijk maakte. De Family Computer (Famicom) werd in Europa en Noord-Amerika uitgebracht als het Nintendo Entertainment System (NES).
(5) Een controller die uniek is voor de Wii U en is uitgerust met een aanraakscherm naast analoge sticks en knoppen.
In de beginfase van de ontwikkeling van de Nintendo Switch overwogen we de ontwikkeling van de hardwarevarianten en ons idee was om het Nintendo Switch-platform op verschillende manieren uit te breiden. Daarom dachten we erover om op een gegeven moment, na de eerste release van Nintendo Switch, een nieuw model Nintendo Switch uit te brengen. Op dat moment hadden we echter nog niet besloten welke specifieke functies we zouden updaten, en terwijl we de Nintendo Switch Lite aan het ontwikkelen waren, hoopten we een nieuw model aan te kunnen bieden, niet alleen voor mensen die er voor het eerst een kopen, maar ook voor wie overweegt een extra model aan te schaffen na het origineel.
Zoals meneer Yamashita al zei, wilde ik ook een nieuw model Nintendo Switch uitbrengen. In de conceptfase hadden we echter geen specifieke ideeën over welke functies we wilden opnemen. Sinds de release van de Nintendo Switch in 2017 hebben we verschillende ideeën gehad, wat technische tests gedaan, die resultaten verzameld en uiteindelijk het nieuwe model gemaakt dat je nu ziet en dat we eindelijk kunnen lanceren. Het achtergrondverhaal is dat we tijdens de trial-and-error-periode een aantal verschillende technologieën hebben overwogen en door te verwijzen naar hoe onze klanten met de Nintendo Switch speelden, hebben we besloten welke ideeën en technologieën in het nieuwe model moesten worden toegepast.
U zei dat u in eerste instantie niet had besloten wat u in de ontwikkeling van het nieuwe model zou opnemen, maar terwijl u ideeën aan het bedenken was voor functies die moesten worden opgenomen, had u dan criteria om ze te selecteren?
Tijdens het proces om te beslissen wat er in het nieuwe Nintendo Switch - OLED-Model moest worden opgenomen, hebben we verwezen naar de reacties van onze wereldwijde klanten die op de Nintendo Switch speelden. Gelukkig geloof ik dat het concept en de ervaring van de Nintendo Switch goed is ontvangen. Dus in plaats van iets heel anders te creëren, besloten we dat het beter zou zijn om de huidige vorm te behouden en een betere ervaring te bieden. Met andere woorden, we wilden de bestaande functies en vormgeving 'verfijnen'. Dat perspectief heeft geleid tot de technische keuzes die we uiteindelijk hebben gemaakt.