Verse info over Splatoon 3 onthuld in nieuwste Nintendo Direct!
In de nieuwste Nintendo Direct werd een verse nieuwe trailer van Splatoon 3 getoond, met een korte blik op het verhaal en nieuwe wapens en levels. Bekijk de trailer hieronder.
Het thema van het verhaal in Splatoon is 'De terugkeer van de Mammalianen'. Wat zou dit kunnen betekenen in een wereld waarin zoogdieren (op twee katten na) van de aardbodem zijn verdwenen? Waar kwamen de Inklings vandaag en wat staat hen te wachten?
Onze held is iemand uit Splatsville die samen met een Salmini-maatje de kost verdient met het opruimen van schroot en graag deelneemt aan Grondoorlogen. Na een toevallige ontmoeting met de nieuwe Kraakcommando's, die tegen de Octarianen vechten, is de nieuwe held 'agent 3' een feit.
Het heldenpak van agent 3 is perfect aangepast aan de barre omgevingen van de Splatlands en heeft een inktvisachtige rekbaarheid. Je Salmini-maatje past zelfs in de rugzak! De twee verschillende stijlen in de trailer zijn voor diverse situaties bedoeld...
Dit is een soldaat van het Octariaanse leger, dat van plan is om de inktviswereld binnen te dringen. Deze ziet er wat raar uit. Wacht eens even... hij is bedekt met haar! Waarom zou dat zijn?
Hier vindt het verhaal plaats. Duidelijk anders dan het typische Splatlands-landschap. Het is nog niet duidelijk waar en waarom het werd gebouwd, maar de locatie heeft de naam 'Alterna' gekregen.
Als een Inkling in contact komt met de vloeivacht, groeit er haar over zijn hele lichaam en verliest hij de controle over zichzelf, wat hem verandert in een hopeloze schim van zijn vroegere zelf. Wees voorzichtig!
De Salmini-maatjes van de Inklings lijken niet negatief te reageren op de vloeivacht. Ze kunnen de substantie zelfs verorberen! Hun hulp zal essentieel zijn als je alle mysteries van Alterna wilt ontrafelen.
Salmini's helpen door Octarianen te bijten, mechanismen te activeren en meer. Ze zijn misschien klein, maar dat compenseren ze dubbel en dwars met hun moed en betrouwbaarheid!
Dit zijn de nieuwe Kraakcommando's, die in het geheim tegen de Octarianen vechten. Van links naar rechts: agent 1, Kapitein, agent 2. Hun ware identiteit gaat gehuld in mysterie, maar ze helpen agent 3 tijdens de missie.
Dit mag je niet aan de grote klok hangen, maar wanneer agent 1 en agent 2 niet bezig zijn met heldendaden verrichten, treden ze op als Callie en Marie van de popgroep Squid Sisters. Check hier een van hun concerten.