Probeer de gratis Splatoon 3: Splatfest World Premiere-demo nu!
Je hoeft niet tot zaterdag te wachten om te spelen, want er is voor Inklings die staan te trappelen genoeg te doen voordat het Splatfest begint!
In welke stijl betreed jij het slagveld? Kies of je als Inkling of als Octoling wilt spelen en bepaal zelf het kapsel en de kleur van de ogen. Jij bent de meest verse speler in het team!
Zodra dat is geregeld, kun je op je gemak door Splatsville lopen en de sfeer proeven. Als je in een creatieve bui bent, kun je naar de brievenbus gaan. Daar kun je namelijk illustraties maken en delen met andere Inklings in jouw regio. Misschien spot je zelfs je eigen meesterwerken tussen het vuurwerk tijdens het festival!
De Splatfest World Premiere begint op zaterdag 27 augustus om 10:00 uur. De eerste fase duurt tot 15:59 uur en vervolgens worden de Driekleurenoorlogen gehouden van 16:00 uur tot 22:00 uur.
Daarna wordt de balans opgemaakt en op zondag 28 augustus om 16:00 uur worden de resultaten bekendgemaakt!
Bij je aankomst in Splatsville wordt je gevraagd in welke regio je speelt. Spelers in Europa moeten 'Europa' kiezen, zodat ze op de juiste tijd mee kunnen doen aan het Splatfest. Het is daarna niet meer mogelijk om je regio te wijzigen, dus let goed op welke keuze je maakt.
Zodra de actie begint, nemen spelers het in een van de twee willekeurige levels tegen elkaar op. De twee beschikbare levels roteren om de paar uur en er zijn gedurende het Splatfest zeven verschillende levels om in te spelen.
Je kunt tijdens de Splatfest World Premiere 26 verschillende wapens gebruiken. Er zijn nieuwe, zoals de Triospanner en de Wisserbladzwieper, maar ook oude bekende, zoals de Dubbelknallers en N-ZAP '85. En ze zijn gekoppeld aan nieuwe en terugkerende speciale wapens zoals de Krabbentank en de Inktjet.