Bereid je met deze tips voor op het avontuur in Pokémon Legends: Arceus!
De uitgestrekte wildernis van Hisui wacht op je in Pokémon Legends: Arceus, dat nu verkrijgbaar is voor de Nintendo Switch! Als het nieuwste lid van het Galaxy Expedition Team ga je op avontuur in dit levendige gebied en bestudeer je de wilde Pokémon die er leven – de ene een stuk vriendelijker dan de andere.
Als je een Pokémon wilt vangen of ermee wilt vechten, probeer hem dan te besluipen en vervolgens een Poké Ball van achteren te gooien. Zo ziet de Pokémon niets aankomen, waardoor je meer kans hebt om hem te vangen of mogelijk al kunt aanvallen voordat de Pokémon in de gaten heeft wat er gebeurt. Niemand verwacht... het onverwachte!
Waar sommige wilde Pokémon je vrolijk zullen begroeten als je door hun leefgebied loopt (we hebben het over jou, Bidoof!), kunnen andere je aanwezigheid niet zo waarderen. Zij zullen je proberen weg te jagen met aanvallen. Als je tegen ze vecht met je eigen Pokémon, kun je met de Y-knop aanvallen ontwijken en naar een veiligere plek rollen.
Je Pokémon hebben regelmatig rust nodig, vooral op lange excursies. Ga naar een basiskamp om een dutje te doen, zodat jij en je Pokémon even kunnen bijkomen. Zelfs een korte pauze is genoeg om je team in topconditie te houden!
Gooi een Poké Ball met een van jouw Pokémon naar bepaalde bomen om er items uit te halen of naar rotsen om nuttige materialen te verzamelen. Pokémon die je helpen bij het verzamelen, krijgen als kleine bonus zelfs wat Exp. Points. Alle kleine beetjes helpen!
Met zo veel materialen om te verzamelen zitten je zakken vol voor je 't weet. Laat spullen daarom achter in de Item Boxes die je in het basiskamp kunt vinden. Of nog beter: praat met Bagin in de Galaxy Hall in Jubilife Village. Bagin weet het een en ander over het uitbreiden van de opslagcapaciteit van je rugtas, maar zijn advies is alles behalve gratis!
Anders dan in vorige Pokémon-games die je wellicht hebt gespeeld, kun je in Pokémon Legends: Arceus de volgorde van actie zien door tijdens een gevecht op de Y-knop te drukken. Gebruik dit om te zien hoe het gevecht zal verlopen en pas je strategie aan waar nodig.
Houd er ook rekening mee dat je met beide stijlen twee keer zoveel PP gebruikt als normaal, dus gebruik ze verstandig.
Wil je in een gevecht snel van Pokémon wisselen of items gebruiken zonder dat je een apart menu moet openen en daardoor het spektakel moet pauzeren? Gebruik in een gevecht het minimenu rechtsonderin en druk op de ZR-knop om vliegensvlug een Pokémon of item te kiezen.
Als Pokémon in level stijgen, kunnen ze soms nieuwe aanvallen leren. Dat betekent echter niet dat je Pokémon oude aanvallen vergeten om nieuwe te leren. Open je rugtas, selecteer een Pokémon en kies de optie CHANGE MOVES om oude en nieuwe aanvallen te mixen!
Als je jezelf wat extra geluk wilt geven tijdens je excursies, praat dan met Lucille bij het heiligdom in Jubilife Village om Charms te kopen. De Tempting Charm zorgt er bijvoorbeeld voor dat je minder items verliest als je bewusteloos raakt, terwijl de Warding Charm je in staat stelt om statusveranderingseffecten die worden veroorzaakt door wilde Pokémon, te vermijden.