12 tips & tricks voor Fire Emblem Warriors: Three Hopes
Ga de strijd aan in Fire Emblem Warriors: Three Hopes, dat nu verkrijgbaar is voor de Nintendo Switch! Kruip in de huid van de dappere krijger Shez en bereid je met deze 12 tips en tricks voor op het gevecht!
Richt je op je missie!
In alle chaos van de strijd zal de vijand proberen de overhand te krijgen, dus houd je missies goed in de gaten. Als de vijand versterking oproept of een van hun generaals inzet, reageer dan snel door de gevechtskaart te openen, een doelwit te selecteren en de ZR-knop te gebruiken om al je troepen naar een bepaald gebied te sturen om een groot offensief te starten of een bondgenoot te beschermen.
Een potje breken
Ga op het slagveld – en met name in burchten – op zoek naar kleine potjes! Maak ze kapot om diverse handige spullen te vinden, zoals genezende voorwerpen en goud. Potjes bevatten verschillende voorwerpen, afhankelijk van hun kleur.
Bereid je snel en efficiënt voor
Wil je dat je troepen kans maken om te winnen? Rust ze dan uit met de beste wapens, gevechtsvaardigheden en bataljons die je tot je beschikking hebt. Dit kun je automatisch doen door in het Convoy-menu op de Y-knop te drukken.
De overhand krijgen
Weet je niet goed welke bondgenoten je aan je zij wilt hebben in de strijd? Elk personage heeft eigen krachten en zwaktes, afhankelijk van hun klasse, dus bekijk de kaart om te bepalen wie het beste geschikt is voor de missie. Een blauwe pijl geeft aan dat je een voordeel hebt ten opzichte van tegenstanders – hoe meer pijlen, hoe meer schade je toebrengt!
Een klasse apart
Vecht met een zwaard tegen hordes vijanden, laat het pijlen regenen als boogschutter of maak ze het leven zuur met spreuken door personages verschillende klassen toe te wijzen! Vergaar nieuwe klassen en experimenteer met diverse speelstijlen bij de Training Grounds in het basiskamp. Wanneer je de Beginner-klasse onder de knie hebt, kun je nog meer vechtvaardigheden vrijspelen met Intermediate-, Advanced- en Master-seals.
Samenwerken
Als je op het slagveld wel wat hulp kunt gebruiken, wijs dan iemand toe als Adjutant. Ga naast een bondgenoot staan, houd de L-knop ingedrukt en druk vervolgens op de Y-knop om iemand tot Adjutant te maken. Zodra je Warrior Gauge vol is, kun je samen met die bondgenoot speciale partneraanvallen uitvoeren.
Vergeet de zijmissies niet
Sommige gevechten die je op je War Map kunt vinden, zijn optioneel, maar zijn zeker de moeite waard. Voltooi zulke missies om handige voorwerpen te verdienen voor het upgraden van je basiskamp of het versterken van je band met bondgenoten. Ook kun je essentiële strategische hulpmiddelen krijgen voor hoofdmissies, zoals de optie om vijandelijke generaals te rekruteren.
Het perfecte geschenk
Wil je je vriendschap met anderen snel naar een hoger niveau tillen? Ga naar de Item Shop in je basiskamp om allerlei snuisterijen te vinden waar je bondgenoten dol op zullen zijn, zoals bloemen en bordspellen. Weet je niet zeker wat het perfecte cadeau zou zijn? Druk op de plusknop, open het Unit Information-menu en bekijk het profiel van een bondgenoot om te zien waar ze wel en niet van houden.
Klusjes doen
Je kunt het supportlevel tussen meerdere personages tegelijk verhogen. Steek de handen uit de mouwen en ga aan het werk. Samen vrijwilligerswerk doen, trainen voor de strijd of een heerlijke maaltijd bereiden voor je kameraden is een van de beste manieren om ze beter te leren kennen. Elk personage heeft zijn of haar eigen favorieten bezigheden en gerechten, dus let daar goed op.
Verzamel en verhandel smeedstenen
Hoewel goud een van de belangrijkste valuta is om te bezitten, zijn smithing stones net zo waardevol. Ruil ze met de Blacksmith om je wapens te upgraden of gebruik ze om diverse essentiële middelen te kopen bij de Supply Master. Alle extra wapens en overtollige bouwmiddelen die ruimte innemen in je Storehouse, kunnen ook worden ingeruild voor smithing stones bij de Supply Master.
Gooi dat zwaard niet weg
Als je golems en monsters verslaat, krijg je vaak een ietwat roestige beloning, maar gooi die niet meteen weg! De smid kan zo'n voorwerp voor je repareren en het zijn ware kracht teruggeven, uiteraard in ruil voor wat goud en andere middelen.