Sta stevig op je zeebenen met tien tips voor Mario & Luigi: Brothership
Ben je klaar om de trossen los te gooien met Mario en Luigi? Lees dan de tips voor Mario & Luigi: Brothership hieronder om je avontuur voortvarend te beginnen!
Gebruik ieder gevecht als een leerervaring
Iedere vijand heeft een beweging waaraan te zien is wat er gaat gebeuren. Dit helpt niet alleen om het soort aanval te zien, maar ook wie er wordt aangevallen. Hydro Seedles draaien in dezelfde richting als hun aanvalsrichting. Soreboars schrapen een vast aantal keer over de grond voordat ze aanvallen. Drillby's werpen een blik op Mario of Luigi voordat ze onder de grond duiken… en zo gaat de lijst maar door. Kijk en leer om te zien wanneer je moet verdedigen, ontwijken of een counter kunt gebruiken.
Ga terug naar eerder bezochte plekken
Als je een eiland hebt verbonden, betekent dat niet dat je daar klaar bent! Ga af en toe terug naar eerdere plaatsen en bekijk de kaart voor nieuwe paden en om extra missies te voltooien. Je kunt ook peertjes vinden, waarmee je je eigen strijdstekkers kunt maken.
Controleer hoe het avontuur ervoor staat
Als je even niet weet hoe je verder moet, kun je het pauzemenu openen, AVONTUUR kiezen en dan het hoofdverhaal bekijken om te zien wat je te doen staat. Dit vertelt je ook welk niveau Mario en Luigi moeten hebben om verder te gaan. Eventueel kun je eilanden opnieuw bezoeken om met gevechten je niveau te verhogen en munten te verdienen voor uitrusting en voorwerpen.
Kies de bonus die bij jou past
Over niveaus gesproken, je kunt bij bepaalde niveaus een rangbonus verdienen om Mario en Luigi's statistieken nog verder te verhogen. Zorg dat je een bonus kiest die bij jouw speelstijl past. Wil je je niveau sneller verhogen? Een extra vakje voor uitrusting? Hogere statistieken? De keuze is aan jou. En geen zorgen, alles wat je niet kiest, kun je gewoon de volgende keer kiezen!
Sla de extra missies niet zomaar over!
Onderweg kom je allerlei figuren tegen die hulp kunnen gebruiken. Je hoeft deze lieden niet te helpen, maar het kan je veel moois opleveren, zoals krachtige uitrusting en voorwerpen. Let vooral op voor extra missies die rood zijn gemarkeerd, want die verdwijnen als je te ver doorgaat in het verhaal.
Ga uitdagingen aan
In 'Avontuur' in het pauzemenu heb je toegang tot de uitdagingenlijst. Er zijn 29 unieke uitdagingen, waarmee je handige voorwerpen en pinda's voor het verhogen van je statistieken kunt verdienen. Het kan wat moeite kosten om ze te voltooien, maar de uitdagingen zijn een aanrader als je Mario en Luigi's statistieken wilt verhogen.
Reis snel over de zeeën van Concordia!
In de Woudwateren kun je een manier vrijspelen om Zeiland sneller te laten varen. Maak daar gebruik van als je de vaart erin wilt houden! En geen zorgen: je zult niets mislopen, want Zeiland vertraagt automatisch bij onontdekte eilanden of rotsen.
Advies over hoe je ervoor staat
In de buurt van grote vuurtoren in de Woudwateren komen er drie nieuwe figuren naar Zeiland. Zij kunnen je advies geven over je huidige niveau en uitrusting. Maak daar gebruik van om je niveau te verhogen of dingen te kopen, zodat je goed voorbereid op pad gaat. Ze laten het trouwens ook weten als er iets te doen is op eilanden die je al hebt verbonden.
Let op vreemde dingen om te onderzoeken
Zie je rotsen die een rare vorm hebben? Of heb je een Opa-knol uit de grond getrokken? Als je dit soort dingen vindt, kan dat beloningen opleveren! Hoe meer je hiervan vindt, hoe meer dingen je kunt krijgen van Rosanne en van de gouden Opa-knol op Zeiland.
Er zijn allerlei eilanden te bezoeken in de zeeën van Concordia, dus je reis is pas net begonnen! Ga naar de gamepagina van Mario & Luigi: Brothership gamepage om meer te ontdekken over Mario en Luigi's nieuwste avontuur.