Is de Game Boy Micro compatibel met buitenlandse hardware en software?
Omdat de Game Boy Micro niet afhankelijk is van televisieregio's, is Europese Game Boy Micro-hardware compatibel met buitenlandse software en andersom.
Als je met meerdere spelers een spel speelt via de Multi-Pak-mogelijkheid en het betreffende spel is speciaal ontworpen voor een specifiek land (waarbij bijvoorbeeld de teksten op je scherm in het Duits zijn), dient in alle betrokken systemen dezelfde versie van het spel zitten. Dat betekent dus dat alle spellen afkomstig moeten zijn uit hetzelfde land. Als dit niet het geval is, kunnen storingen bij het spelen optreden of zelfs het verlies van opgeslagen gegevens en dergelijke.