Het overdrachtsproces begrijpen
Hoewel het proces van de gegevensoverdracht erg eenvoudig in elkaar steekt, is het belangrijk om te begrijpen wat er gebeurt met de oorspronkelijke Nintendo 3DS, vanwaar je de overdracht uitvoert (de bron), en de nieuwe Nintendo 3DS waar de gegevens tijdens het proces naar worden overgedragen (het doel).
Tijdens het overdrachtsproces wordt gebruikgemaakt van zowel internetcommunicatie als lokale draadloze communicatie. Zorg dat je dit proces uitvoert op een locatie waar beide Nintendo 3DS-systemen dicht bij elkaar kunnen worden geplaatst en waar ze beide toegang hebben tot het internet.