Software-update: 2 november 2016
Er is nu een software-update beschikbaar die toegang biedt tot nieuwe functies en aanpassingen om de spelervaring te verbeteren. Na deze update is op het beginscherm de titel Animal Crossing: New Leaf - Welcome amiibo te zien, zoals te zien is op de schermafbeelding.
Opmerking: deze update heb je nodig om de onlinefuncties van Animal Crossing: New Leaf te gebruiken.
Kom meer te weten over deze update op de officiële website voor Animal Crossing: New Leaf.
Je kunt deze software-update downloaden door deze QR Code te scannen met de camera's van je Nintendo 3DS-systeem. Lees het gedeelte 'Software-updates voor de Nintendo 3DS downloaden' voor informatie over hoe je een QR Code scant.
De updategegevens worden opgeslagen op de SD-kaart die zich in je Nintendo 3DS-systeem bevindt. Als er niet voldoende vrije ruimte op de SD-kaart is, kan de update niet naar behoren worden geïnstalleerd. Je kunt controleren hoeveel vrije ruimte er nog op je SD-kaart is door GEHEUGENBEHEER te kiezen in de systeeminstellingen in het HOME-menu.
Als je bij de eerste configuratie van je Nintendo 3DS-systeem nog niet akkoord was gegaan met de gebruikersovereenkomst voor Nintendo 3DS-diensten en het privacybeleid, kun je geen verbinding maken met het internet en kun je de update niet downloaden. Ga in de systeeminstellingen naar INTERNETINSTELLINGEN → OVERIGE INFORMATIE → GEBRUIKERSOVEREENKOMST om de gebruikersovereenkomst voor Nintendo 3DS-diensten en het privacybeleid te bekijken.