Het gebruik van het Nintendo 3DS-systeem en andere draadloze systemen in vliegtuigen, ziekenhuizen en luchthavens kan toegestaan zijn als de draadloze verbinding NIET actief is.
Je kunt zien dat de draadloze communicatie op je Nintendo 3DS-systeem actief is als het gele lichtje voor draadloze communicatie brandt, om aan te geven dat er draadloze communicatie plaatsvindt. Dit lichtje knippert als je de meerspelermogelijkheid van een spel benut of als er spellen/functies naar een ander systeem verzonden worden.
Aan boord van een vliegtuig is het gebruik van meerspelermogelijkheden of draadloze communicatie verboden. Het gebruik van deze functie in dergelijke situaties kan de goede werking van elektronische apparatuur verstoren of verhinderen en daardoor gevaar voor personen of schade aan eigendommen veroorzaken.