Het touchscreen moet opnieuw gekalibreerd worden
Het gebruik van een schermbeschermer die niet is geproduceerd onder licentie van Nintendo, kan de gevoeligheid van het scherm verminderen waardoor het kalibreren bemoeilijkt wordt. Als het probleem dat je ondervindt is ontstaan na het in gebruik nemen van een schermbeschermer, dan is dit wellicht de oorzaak van het probleem.