Het gebruik van Game Cards
Met de Nintendo DSi kun je de Nintendo DS Game Cards spelen die in de Game Card-opening zijn gestoken. Houd er rekening mee dat de Nintendo DSi niet compatibel is met spellen voor de Game Boy of Game Boy Advance en ook geen ondersteuning biedt aan accessoires of games voor de Nintendo DS die in de Game Boy Advance-opening van de originele Nintendo DS of Nintendo DS Lite moeten worden gestoken.