Basisinformatie
De Nintendo DSi Browser is vantevoren geïnstalleerd op alle Nintendo DSi- en Nintendo DSi XL-systemen, met uitzondering van de vroegste versies van de Nintendo DSi. Het programma kan ook gedownload worden in de Nintendo DSi Shop. Met de Nintendo DSi Browser kun je online gaan via je draadloze internetverbinding thuis of een verbindingspunt buitenshuis. De Nintendo DSi laat je dankbaar gebruik maken van de twee schermen en touchscreen-functies voor een unieke en portable manier om over het web te surfen. Een draadloze verbinding met breedband internet is hiervoor vereist.
Als je de Nintendo DSi Browser hebt en de toegang tot bepaalde soorten sites of voor sommige gebruikers wilt blokkeren, kun je dit instellen via Ouderlijk toezicht.