Memory Card 251 (geheugenkaart 251)
De Memory Card 251 is een geheugenkaart die in Slot A of B van de Nintendo GameCube kan worden geplaatst. De kaart kan worden gebruikt om instellingen en spelvoortgang op te slaan en spelgegevens (zoals topscores en spelpersonages) uit te wisselen met een andere geheugenkaart. Dit accessoire kan alleen worden gebruikt als het betreffende spel de Memory Card 251 ondersteunt.
Gewoonlijk wordt de geheugenkaart in Slot A van de Nintendo GameCube geplaatst. Het apparaat herkent de geheugenkaart echter ook vaak als deze zich in Slot B bevindt. Desondanks is het raadzaam je te houden aan de instructies van het betreffende spel.