PAL 60Hz is een beeldweergave die het spelers mogelijk maakt hun spel in de hoogst mogelijke kwaliteit te zien en spelen. Dit betekent dat er volledig gebruik gemaakt wordt van het scherm, en zorgt voor een uiterst scherp beeld en een hoger aantal beelden per seconde. Dit alles zorgt voor een rijke spelervaring.
Als je de POWER-knop hebt ingedrukt om je console aan te zetten, zal het Nintendo GameCube-logo op je tv worden weergegeven in PAL 50Hz. Dit scherm wordt gevolgd door een weergave in PAL 60Hz, zoals hieronder wordt getoond.