Wat is de PAL 60 Hz-stand?
Sommige spellen hebben een 60 Hz-stand (60 Hz mode). Deze stand kan worden gebruikt door televisietoestellen die beeldsignalen in 60 Hz kunnen weergeven.
Als de televisie een beeldfrequentie van 60 Hz heeft, kan met spellen die 60 frames per seconde gebruiken een rustiger beeld worden verkregen.
Als een spel dat 60 Hz ondersteunt voor het eerst wordt gestart, verschijnt er een selectiescherm. Op dat scherm kun je 50 Hz of 60 Hz selecteren.
Als je 50 Hz selecteert, verschijnt het selectiescherm de volgende keren niet meer bij het starten, omdat de GameCube deze instelling onthoudt. Het selectiescherm kan echter worden opgeroepen door tijdens het starten de B-knop ingedrukt te houden.
Als je 60 Hz selecteert, wordt het selectiescherm bij dit spel altijd weergegeven. Wanneer er wordt gespeeld op een televisie met 50 Hz hoeft het selectiescherm dan niet eerst te worden opgeroepen.