Antwoorden op top amiibo vragen (amiibo Veelgestelde Vragen)
Iedere amiibo kan op verschillende manieren werken met verscheidene compatibele games. Terwijl een Mario amiibo-figuur het mogelijk maakt voor spelers om naast hem te vechten in Super Smash Bros, geeft ditzelfde figuur op de Wii U een speciale race-outfit for Mii-personages in Mario Kart 8. Als je meer wil weten over specifieke functies van amiibo, ga dan naar de amiibo-pagina, selecteer een amiibo en ga naar de sectie ''Compatibele games'' voor meer informatie over compatibiliteit. In sommige spellen, zoals Super Smash Bros voor de Wii U, worden gegevens opgeslagen op de amiibo, terwijl andere spellen, zoals Mario Kart 8 en Hyrule Warriors je bonus content geven als je met de amiibo op de Wii U-GamePad tikt.
De specifieke functies hangen af van de amiibo en compatibele game. Over het algemeen slaan sommige games (zoals Super Smash Bros voor Wii U) spelgegevens op in het amiibo-figuur. Andere games (zoals Mario Kart 8 en Hyrule Warriors) geven je bonus content als je de amiibo tegen de Wii U-GamePad tikt. Ga naar de amiibo-pagina voor meer informatie.
Een amiibo kan gegevens van één game tegelijkertijd opslaan, dus je zult spelgegevens moeten verwijderen van een amiibo voordat je deze kunt gebruiken voor een ander spel. Klik hier om de read/write-functionaliteit van huidige games te bekijken.
Als ik al spelgegevens van Super Smash Bros voor de Wii U of voor de Nintendo 3DS in een amiibo heb opgeslagen, kan ik deze dan nog gebruiken voor compatibele games?
Je kunt nog steeds je amiibo gebruiken om bonus items te krijgen in games zoals Mario Kart 8 en Hyrule Warriors; je zult echter wel de huidige opslaggegevens moeten verwijderen voordat je de amiibo kunt gebruiken voor een andere compatibele game.
Kan ik een amiibo-figuur gebruiken op mijn Mario Kart 8 en op de Mario Kart 8 van mijn vriend, zodat we allebei toegang hebben tot de Mii-race-outfit?
Wat doet het amiibo-instellingenmenu op mijn Nintendo Switch systeem/ Wii U systeem/ Nintendo 3DS systeem?
In dit menu kun je een amiibo koppelen aan je Mii en gebruikersnaam en je kunt hier spelgegevens verwijderen als je de amiibo wil gebruiken voor een andere compatibele game.
Je kunt alle amiibo-compatibele games gewoon spelen zonder gebruik te maken van een amiibo-figuur. Het gebruik van een amiibo-figuur is optioneel en voegt simpelweg nieuwe elementen toe aan de gameplay (afhankelijk van het spel).