De kart stuurt niet goed of stuurt uit zichzelf (Mario Kart Live: Home Circuit)
De informatie in dit artikel kan van pas komen als de Mario Kart Live: Home Circuit-kart niet goed stuurt of uit zichzelf lijkt te sturen.
Als de richtingssticks goed werken met andere applicaties maar niet met de kart, kun je proberen om een andere Joy-Con te gebruiken.
Stuurhulp is een functie in de game die het stuur automatisch draait zodat de kart de baan volgt. Druk tijdens het racen op de plusknop om het optiemenu te openen.
Wanneer je bepaalde voorwerpen gebruikt zoals de Chain Chomp of Bullet Bill, kan de kart even niet bestuurd worden. Controleer of de kart zonder problemen bestuurd kan worden als er geen voorwerp actief is.
Als de kart niet goed reageert, kun je hem initialiseren en vervolgens opnieuw synchroniseren om te kijken of dat het probleem verhelpt.
Als het probleem zich blijft voordoen nadat je de bovenstaande stappen hebt gevolgd, moet de kart gerepareerd worden.