Controleer of de Poké Ball Plus Mew bevat.
1. Houd de richtingsstick op de Poké Ball Plus een paar seconden ingedrukt en laat deze daarna los.
2. De ring rond de richtingsstick licht dan roze/paars op en maakt een geluid dat klinkt alsof Mew lacht. (Je kunt de Poké Ball Plus ook schudden om de stem van Mew te horen).
3. De gekleurde ring knippert ongeveer een keer per seconde als deze een Mew bevat die nog niet naar een game is overgezet.
Gebruik de Poké Ball Plus als controller voor de game.
4. Druk tijdens de game op de bovenste knop op de Poké Ball Plus om het game-menu te openen.
Kies “Get with a Poké Ball Plus”. (Ophalen met een Poké Ball Plus)
8. Je ziet nu het volgende bericht: “A Pokémon is in your Poké Ball Plus. It's a present for you!" (Er zit een Pokémon in je Poké Ball Plus. Het is een cadeau voor jou!) Kies twee keer "Ja" om een internetverbinding te maken en de Pokémon te ontvangen.
9. Nadat je een cadeau hebt ontvangen, ga je naar het Pokémon Center en haal je het op bij de bezorger.