Het speelgedrag van je kind controleren
Je kunt een smartphone of tablet gebruiken om het speelgedrag van je kind te controleren en in te stellen hoe je kind de Nintendo Switch kan gebruiken. Dat kan handig zijn als je ervoor wilt zorgen dat je kind niet te lang speelt en geen toegang heeft tot bepaalde games.
Als je deze functie wilt gebruiken, kun je gratis de app 'Ouderlijk toezicht voor Nintendo Switch' downloaden.
Je kunt je smartphone of tablet gebruiken om te zien welke games je kind speelt en hoelang.
Je kunt instellen hoelang het systeem iedere dag kan worden gebruikt. Als je een dagelijkse speeltijdlimiet instelt, verschijnt er een melding op het scherm van de Nintendo Switch zodra de tijd om is.
Als je de functie 'Software onderbreken' inschakelt, gaat het systeem in de slaapstand zodra de speeltijdlimiet wordt bereikt.
Je kunt functies van de Nintendo Switch beperken op basis van de leeftijd van je kind.
Als je bijvoorbeeld KIND kiest, dan wordt de toegang tot games voor spelers van 13 jaar en ouder beperkt. Je kind kan dan ook geen screenshots posten op sociale netwerken of in een game met andere spelers praten.