Overzicht van de modus Spelen met Pokémon
Poké Ball Plus kan worden gebruikt als een autonoom accessoire in de modus Spelen met Pokémon. In deze modus kun je de stemmen van de Pokémon horen als reactie op motion controls.
Houd de control stick-knop gedurende enkele seconden ingedrukt wanneer Poké Ball Plus op stand-by staat (LED is uit), om de modus Spelen met Pokémon te openen.
Poké Ball Plus ondersteunt de volgende motion controls: schudden, draaien, in de lucht gooien, de control stick draaien en het accessoire met rust laten.
Druk simpelweg op de Bovenste knop of op de control stick-knop om de modus Spelen met Pokémon te verlaten, of laat Poké Ball Plus minstens een minuut met rust.