Zo werk je Pokémon Legends: Arceus bij
Dankzij deze updategegevens kunnen spelers die het bovenstaande probleem al zijn tegengekomen en voldoen aan de vereisten voor het verkrijgen van de Shiny Charm, dit doen door met professor Laventon in de Galaxy Hall in Jubilife Village te praten.
Er zijn nieuwe verzoeken toegevoegd die je kunt inwilligen nadat je de aftiteling hebt gezien. Inbegrepen in deze verzoeken is het onderzoeken van Massive Mass Outbreaks, een mysterie dat is gerelateerd aan de Pokémon die overal in Hisui in groten getale verschijnen. Je kunt Massive Mass Outbreaks ook na het voltooien van de verzoeken blijven beleven.- Zelfs voor opgeslagen gegevens waarin je hebt gespeeld tot de aftiteling, kun je genieten van elementen na de aftiteling door de software bij te werken.
Je kunt Path of Solitude en Path of Tenacity spelen op het trainingsterrein van Jubilife Village zodra je de nieuwe verzoeken hierboven hebt afgehandeld. In Path of Solitude kies je één Pokémon en vecht je onder barre omstandigheden. Als je Path of Solitude voltooit, zal je Pokédex worden bijgewerkt met een nieuwe markering. In Path of Tenacity kun je gevechten beleven met elke bewaker die je tot dusver op je avontuur hebt ontmoet.- Om Path of Tenacity te spelen, moet je een paar extra verzoeken spelen bovenop de hierboven genoemde Massive Mass Outbreaks-verzoeken.