Zo begin je een lokale of online multiplayersessie (Splatoon 2)
Toernooigevecht: Spelers met rang B- of hoger kunnen competitief spelen met je Squid Squad.
Privégevecht (online): Stel de spelstand, het level en de teams in voor een online gevecht met vrienden.
Privégevecht (lokaal): Stel de spelstand, het level en de teams in voor een lokaal multiplayergevecht met vrienden.
LAN: Spelers kunnen samen een lokaal Privégevecht of lokale Salmon Run-game spelen via een LAN-verbinding.
1. Druk op het Inkopolisplein op de X-knop om het menu te openen en kies DE LOBBY in het levelmenu.
Kies VRIENDEN.
3. Er verschijnt een lijst met je vrienden. Vrienden met wie je kunt meedoen worden aangegeven met 'Vrij'.
Zorg dat speler 1 op de Y-knop drukt (KAMER AANMAKEN).
2. Kies JA! om door te gaan zonder wachtwoord, of druk op de Y-knop om een wachtwoord in te stellen voor de kamer. (Als je de wachtwoordoptie kiest, moet je een 3-cijferige pincode aanmaken en delen met iedereen die de kamer wil betreden.)