Zo kun je de NES-controllers vastmaken aan en losmaken van de Nintendo Switch
Als er NES-controllers aan een Nintendo Switch-systeem vastgemaakt zijn, past het systeem niet in de houder met LAN-poort. Je kunt de NES-controllers opladen door de voeding direct op de USB-poort van het Nintendo Switch-systeem aan te sluiten, door een houder zonder LAN-poort te gebruiken of door de controllers aan een Nintendo Switch – OLED-model vast te maken en dit systeem in een houder met LAN-poort te plaatsen.