Voordat je Nintendo Network ID-services kunt gebruiken, moet je op een Wii U-systeem of een Nintendo 3DS-systeem dat gekoppeld is aan je Nintendo Network ID akkoord gaan met de Nintendo-accountovereenkomst en het privacybeleid. Je kunt niet akkoord gaan met de Nintendo-accountovereenkomst en het privacybeleid op een non-Nintendo-apparaat, zoals een computer of smartphone.
1. Op het scherm waar je een gebruiker kunt kiezen moet je de gebruiker kiezen die is gekoppeld aan je Nintendo Network ID.
2. Als je gevraagd wordt om een wachtwoord in te voeren, gebruik daar dan het toetsenbord op het scherm voor.
3. Daarna krijg je de Nintendo-accountovereenkomst en het privacybeleid te zien.