Auto Search
De Nintendo DS geeft dan de naam van de beschikbare draadloze Access Points weer.
Als het Access Point een blauw, ontgrendeld icoon heeft, raak je de naam van het Access Point aan en vervolgens OK. De Nintendo DS maakt dan een verbinding met je router. Ga terug naar het hoofdscherm van je game waarna je klaar bent om on line te gaan spelen. Gemakkelijker kan het niet!
Als het Access Point een rood, vergrendeld icoon heeft, is er op de hotspotlocatie WEP-beveiliging op de draadloze router ingeschakeld. De hotspotlocatie moet je een WEP-wachtwoord voor dat Access Point verstrekken, zodat je een verbinding kunt maken.
Heb je eenmaal een WEP-wachtwoord, dan raak je de naam van het Access Point op de Nintendo DS aan en voer je het WEP-wachtwoord voor de router van de hotspotlocatie in het volgende scherm in en raak je OK aan om de instellingen op te slaan.
Als je Access Point een grijs, vergrendeld icoon heeft, heeft de Nintendo DS bepaald dat de beveiligingsinstellingen van je router niet door de Nintendo DS worden ondersteund. Wil je een verbinding maken met de Nintendo Wi-Fi Connection, dan moet je naar de WEP-beveiliging schakelen, of de beveiligingsinstelling van je router verwijderen wanneer je een verbinding met de Nintendo DS maakt.
Het is mogelijk dat de router van de hotspotlocatie, de routerinstellingen of de toegangsvereisten niet compatibel zijn met de Nintendo DS.